Wydawnictwo

Nowości

100 najsławniejszych piłkarzy świata | P. Szymanowski. | Warszawa, 2015. | ALBUMY; SPORT
cena: 14,99 zł
cena: 14,99 zł

B. Wolny. Wychowanie fizyczne w zreformowanej szkole, 1.

  • Kod: KLRW 186
  • Stan: 1
  • Dostępność: Mało
  • Wydawnictwo: Dział Wyd. Poligraficzny KUL - Kolportaż
  • Cena: 18,11 zł24,15 zł
  • szt.
  • Poleć produkt
  • Autor: Wolny Barbara
  • Wyd.: I
  • Miejsce: Lublin
  • Rok: 2006
  • ilość stron: 286
  • ISBN Kod: 9788373634138
  • ISBN: 83-7363-413-4
  • oprawa: Miękka

Spis treści

WSTĘP

Rozdział I
OD SPORTU JAKO DZIEDZINY DZIAŁALNOŚCI DO DZIEDZINY WYCHOWANIA I PRZEDMIOTU NAUCZANIA

1. Rola wychowania fizycznego w perspektywie historycznej
1.1. Źródła wychowania fizycznego w starożytności
1.2. Kulturowe i cywilizacyjne podłoże rozwoju idei wychowania fizycznego w starożytności
1.2.1. Cywilizacje Dalekiego Wschodu
1.2.2. Wpływ kultury starożytnego Egiptu
1.2.3. Decydujące znaczenie starożytności greckiej i rzymskiej w wartościowaniu wychowania fizycznego
1.3. Wpływ średniowiecza na kształtowanie się aksjologii wychowania fizycznego
1.4. Rozwój idei wychowania fizycznego w czasach nowożytnych
1.4.1. Kultura odrodzenia a rozwój nowego wartościowania wychowania fizycznego
1.4.2. Wpływ wartościowania XVII i XVIII w. (okres oświecenia i baroku)
1.4.3. Wartości wychowania fizycznego okresu Polski rozbiorowej (XIX w.)
1.4.4. Wiek XX - nowe spojrzenie na wartości sportu i wychowania fizycznego
1.4.5. Współczesne wartości wychowania fizycznego w związku z wychowaniem do rekreacji i wypoczynku
2. Trzy wersje naukowego spojrzenia na wartości wychowania fizycznego - analiza porównawcza
2.1. Tradycyjna wersja biotechniczna wychowania fizycznego. Wychowanie fizyczne jako "wychowanie/kształtowanie ciała i zabiegi około ciała"
2.2. Kulturowa koncepcja wychowania jako krzewienie kultury fizycznej
2.3. Pedagogiczna wersja wychowania fizycznego oparta na tzw. repedagogizacji
3. Miejsce przedmiotu "wychowanie fizyczne" wśród innych dyscyplin nauczania i wychowania
3.1. Wychowanie fizyczne przed reformą
3.2. Wychowanie fizyczne w zreformowanej szkole
3.3. Wartości lekcji wychowania fizycznego
3.4. Miejsce i rola wychowania fizycznego w zreformowanej szkole
3.5. Ku integralności współczesnej edukacji fizycznej
3.6. Postawa nauczyciela wychowania fizycznego
3.7. Znaczenie wychowania fizycznego we współczesnej szkole
3.8. Edukacja fizyczna w programie Szkoły Promującej Zdrowie

Rozdział II
UCZEŃ JAKO PODMIOT EDUKACJI FIZYCZNEJ W POLSKIEJ SZKOLE

1. Antropologiczne podstawy współczesnego wychowania fizycznego
1.1. Koncepcja człowieka w ujęciu Karola Wojtyły
1.2. Wielowymiarowość osoby wychowanka we współczesnej koncepcji wychowania fizycznego
2. Wychowanie fizyczne a wartość osoby ludzkiej
2.1. Godność osoby w ujęciu pedagogiki otwartej
2.2. "Norma personalistyczna" w wychowaniu fizycznym
3. Wychowanie fizyczne i sport w kontekście założeń antropologii chrześcijańskiego personalizmu
3.1. Integralność osoby w wychowaniu fizycznym i sporcie
3.2. Osoba wychowanka w kontekście oddziaływań wychowania fizycznego i sportu
3.3. Społeczny charakter sportu a jego funkcje w życiu ludzkim

Rozdział III
AKSJOLOGICZNA STRUKTURA PROCESU WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

1. Wychowanie fizyczne jako integralna dziedzina wychowania ku wartościom
1.1. Integralna koncepcja wychowania fizycznego we współczesnej szkole
1.2. Wielowymiarowość wychowania fizycznego i jego rola w wychowaniu ku wartościom
1.3. Wpływ wychowania fizycznego i sportu na sfery życia człowieka
2. Proces kształcenia i wychowania fizycznego
2.1. Wychowanie fizyczne jako proces wychowania ku wartościom
2.2. Problem celu w wychowaniu
2.3. Zasady formułowania celów nauczania i wychowania
2.4. Cele ogólne i etapowe wychowania fizycznego
2.5. Operacjonalizacja celów wychowania fizycznego
3. Edukacyjny wymiar wychowania fizycznego
3.1. Aspekt formacyjny sportu szkolnego
3.2. Formacyjny wymiar sportu szkolnego – przygotowanie do właściwego przeżywania wartości sportu

Rozdział IV
AKSJOLOGIA I TELEOLOGIA SPORTU

1. Sport jako wartość
1.1. Pojęcie "wartości" w pedagogice
1.2. Pojęcie "aksjologia sportu"
1.3. Wartość sportu w ofercie aksjologicznej współczesnego wychowania
2. Aksjologiczne i teleologiczne założenia wychowania fizycznego w "Podstawie programowej zreformowanej szkoły"
2.1. Zadania, cele i wartości współczesnej edukacji szkolnej
2.2. Aksjologia wychowania fizycznego
2.3. Wartości na poszczególnych etapach edukacji szkolnej w ujęciu "Podstawy programowej wychowania fizycznego"
2.4. "Aktualizm" i "prospekcja" w założeniach edukacji fizycznej zreformowanej szkoły
3. Wychowanie w kontekście aksjologii sportu
3.1. Wychowanie do odkrywania wartości sportu
3.2. Strategie wychowania ku wartościom zawartym w sporcie

ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA

Zmienność wybranych uwarunkowań wyniku sportowego w kajakarstwie | T. Rynkiewicz; M. Rynkeiwcz. | Poznań, 2012. | Monografie, nr 424 | SPORT
T. Rynkiewicz; M. Rynkeiwcz. Zmienność wybranych uwarunkowań wyniku sportowego w kajakarstwie
23,00 zł
Zmiany stężenia wybranych hormonów u młodzieży z otyłością prostą pod wpływem diety i wysiłku fizycznego | Z. Kasprzak. |Poznań, 2004. | (Monografie, nr 358)
Z. Kasprzak. Zmiany stężenia wybranych hormonów u młodzieży z otyłością prostą pod wpływem diety i wysiłku fizycznego
44,10 zł
Zarządzanie organizacjami sportowymi | A. Wartecki. | Poznań, 2008.| ZARZĄDZANIE ; SPORT
A. Wartecki. Zarządzanie organizacjami sportowymi
29,40 zł
Zarys Lekkiej Atletyki : skrypt dla nauczycieli i studentów wychowania fizycznego: Przepisy lekkoatletyczne i rekordy | A. Maszorek-Szymala; Z. Pietrzyk | Łódź, 2002 | SPORT ; REKREACJA ; PEDAGOGIKA
A. Maszorek-Szymala; Z. Pietrzyk Zarys Lekkiej Atletyki : skrypt dla nauczycieli i studentów wychowania fizycznego: Przepisy lekkoatletyczne i rekordy
17,25 zł
23,00 zł
Zabawy i gry ruchowe w tenisie | J. Tarnas; I. Laudańska-Krzemińska; P. Unierzyski. | Poznań, 2013. | Monografie, nr 416 | WYCHOWANIE FIZYCZNE; SPORT I REKREACJA
J. Tarnas; I. Laudańska-Krzemińska; P. Unierzyski. Zabawy i gry ruchowe w tenisie
23,00 zł
Zabawy i gry ruchowe w szkolnym W.F. | M. Bronikowski. | Poznań, 2000.| PEDAGOGIKA ; SPORT I REKREACJA
M. Bronikowski. Zabawy i gry ruchowe w szkolnym W.F.
24,15 zł
Z tradycji kultury fizycznej w Polsce po II wojnie światowej : S. Zaborniak; M.  Obodyński (red.). Rzeszów, 2008. ( KULTURA FIZYCZNA ) ( SPORT ) (HISTORIA )
Z tradycji kultury fizycznej w Polsce po II wojnie światowej : S. Zaborniak; M. Obodyński (red.). Rzeszów, 2008. ( KULTURA FIZYCZNA ) ( SPORT ) (HISTORIA )
17,00 zł
Z dziejów kultury fizycznej w Polsce i wśród Polaków na obczyźnie w latach 1918-1939 | E. Małolepszy; M. Ponczek | Częstochowa, 2001. | SPORT I REKREACJA
E. Małolepszy; M. Ponczek Z dziejów kultury fizycznej w Polsce i wśród Polaków na obczyźnie w latach 1918-1939
14,28 zł
17,85 zł